اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، حتما می خواهید از شغل تولید محتوا درآمد کسب کنید و یک شغل خوب داشته باشید. تولید محتوا می تواند یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد در کسب و کارهای اینترنتی باشد؛ اما اگر به دنبال دستیابی به درآمد خوب هستید، باید ابتدا در مورد اساس کار تولید محتوا و اینکه تولید محتوا چه انواعی دارد، اطلاعات کسب کنید. در ادامه این مقاله از یک محتوا قصد داریم در مورد تولید محتوا برای سایت و انواع محتوا صحبت کنیم.

تولید محتوا چیست      

تولید محتوا به معنای نگارش محتوا با تنوع بسیار زیاد برای انتشار در سایت های اینترنتی است. تولید محتوا می تواند به صورت تالیفی و یا ترجمه ای باشد. اگرچه برخی از افراد محتوای ترجمه ای را نیز جزو تولید محتوا می شناسند؛ اما عمدتا تولید محتوا به معنای کمک گرفتن از علم و تجربه برای تولید محتوای اصولی و تخصصی است.

فردی که در زمینه تولید محتوا کار می کند، می بایست تجربه کافی در این زمینه داشته باشد و تا حد ممکن از دانش های به روز دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده کند. این روزها تولید محتوا به یک شغل پردرآمد در کشور ایران تبدیل شده است. به همین خاطر، می توان به راحتی این شغل را به عنوان یک شغل دوم و یا شغل اصلی در نظر گرفت.

تولید محتوا برای سایت چیست  

تولید محتوا می تواند مجموعه عظیمی را تشکیل دهد و قطعا فقط مربوط به سایت های اینترنتی نیست. به طور مثال، تولید محتوا برای فضای مجازی، اینستاگرام و ... از جمله انواع محتواهای تولیدی برای کسب و کارهای مجازی هستند؛ اما در حال حاضر عمده افرادی که به دنبال دریافت خدمات تولید محتوا هستند، دارای یک سایت اینترنتی هستند.

تولید محتوا برای سایت به معنای تولید محتوای متنی، تصویری و یا صوتی برای انتشار در یک سایت اینترنتی است. با توجه به اینکه تولید محتوا برای سایت تاثیر بسیار زیادی روی سئو سایت های اینترنتی دارد، لازم است که استانداردهای مشخصی برای تولید محتوای سایت مورد استفاده قرار گیرند.

تولید محتوا برای سایت در رتبه بندی گوگل، رتبه الکسای جهانی و کشوری و حتی نرخ ورودی و نرخ فروش یک سایت موثر است. به همین خاطر، اکثر کسب و کارهای اینترنتی که دارای سایت های معتبر هستند، از تولید محتوا برای سایت کمک می گیرند تا بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند.

انواع محتوای مناسب برای سایت از نظر جنس (فیلم - متن – صدا)

اگر به دنبال شروع یک کسب و کار در حوزه تولید محتوا برای سایت هستید، باید ابتدا بدانید که محتوای مناسب برای سایت از نظر جنس چیست؟ شاید در ابتدا تصور کنید که محتوای تولیدی برای یک سایت فقط از نوع متنی است؛ اما واقعیت این است که تولید محتوا می تواند دارای انواع مختلفی باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • تولید محتوای متنی برای سایت. تولید محتوای متنی برای سایت، یکی از معروف ترین و محبوب ترین روش های تولید محتواست. در واقع، یک سایت بدون داشتن هیچ محتوای متنی نمی تواند نظر مردم را به خود جلب کند. یک سایت بدون محتوای متنی، بی اعتبار، پوچ و بی اهمیت است. بنابراین، اکثر سایت های اینترنتی حتی برای شروع کار خودشان نیاز به تولید محتوای متنی دارند تا بتوانند نظرات افراد را به خود جلب کنند.
  • تولید محتوای فیلمی (ویدیویی) برای سایت. تولید محتوای فیلمی یا ویدیویی برای سایت، یکی دیگر از انواع روش های تولید محتوا برای سایت است. معمولا برای معرفی محصولات و یا معرفی خدمات از روش تولید محتوا برای سایت به صورت فیلمی استفاده می شود. البته نوع فیلمی که برای تولید محتوا مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند متفاوت باشد. به طور مثال، گاهی فیلم ها از نوع انیمیشن هستند.
  • تولید محتوای صوتی برای سایت. تولید محتوای صوتی برای سایت، یکی دیگر از روش های تولید محتواست که با نام پادکست نیز شناخته می شود. اگرچه هنوز برخی از سایت ها از این روش تولید محتوا استفاده چندانی نمی کنند اما با کاهش زمان مردم برای خواندن محتواهای متنی، تولید محتوای صوتی و ویدیویی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
انواع محتوا از لحاظ کاربرد (محصول - خدمات - بلاگ)

از نظر کاربرد، محتواهای تولیدی به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • تولید محتوای محصول. محتواهای محصول که با نام توضیحات محصول نیز شناخته می شوند، یکی از مهم ترین محتواهایی اند که برای سایت های اینترنتی و فروشگاهی تولید می شوند.
  • تولید محتوای خدماتی. برای معرفی خدمات یک شرکت و کسب و کار اینترنتی، می توان از تولید محتوای خدماتی کمک گرفت. این محتواها معمولا در سایت خود کاربر درج می شوند.
  • تولید محتوای بلاگ. محتوای بلاگ نوع دیگری از محتواهای تولیدی است که می تواند در سایت خود فرد و یا در یک سایت دیگر منتشر شود. این نوع محتوا می تواند جنبه آموزشی، کاربردی و ... داشته باشد.
نکاتی که قبل از تولید محتوا برای سایت باید بدانید
  • کیفیت محتوا، اصل است. کیفیت محتوا اولین اصل برای تولید محتواست. بنابراین، به نگارش، خوانایی جملات و ویراستاری متن اصلی توجه داشته باشید.
  • تعداد کلمات محتوا را در نظر بگیرید. تعداد کلمات محتوا را در نظر بگیرید و بر اساس این تعداد کلمات و تعداد زیرعنوان ها، شروع به نگارش مقاله کنید. بهتر است که تعداد کلمات متن به صورت یکسان در زیرعنوان ها تقسیم شوند.
  • از بهترین منابع برای تولید محتوا برای سایت استفاده کنید. برای محتواهای علمی، حتما از منابع معتبر استفاده کنید. فراموش نکنید که روزانه چندین نفر محتوای شما را مطالعه می کنند و از آن بهره خواهند گرفت.
  • استانداردهای سئو را فراموش نکنید. استانداردهای سئو مهم ترین مواردی اند که باید به آن ها در هنگام تولید محتوا توجه کنید. عنوان جذاب و حاوی کلمه کلیدی اصلی، انتخاب زیرعنوان های مناسب و در نظر گرفتن چگالی مناسب برای کلمات کلیدی مترادف و اصلی، از جمله مواردی اند که باید در تولید محتوا برای سایت به آن ها توجه کنید.
حواستان به چک لیست تولید محتوا باشد

اگر مشغول به کار در حوزه تولید محتوا برای سایت هستید، باید حواستان به چک لیست تولید محتوا باشد. هر یک از کارفرمایانی که برای تولید محتوا ثبت سفارش می کنند، درخواست های خود را در چک لیست تولید محتوا درج می کنند. کلمات کلیدی اصلی و فرعی، عنوان اصلی، میزان چگالی کلمه کلیدی مد نظر و ... می توانند از جمله مواردی باشند که در چک لیست تولید محتوا درج می شوند. بدیهی است که بدون رعایت موارد درج شده در چک لیست تولید محتوا، احتمال اینکه محتوای شما نیاز به ویرایش داشته باشد، وجود دارد.

نوشتن دیدگاه