کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام

کسب درآمد از تولید محتوای اینستاگرام امروزه بسیار رایج شده است. همه مردم می‌توانند با ایجاد محتوای مناسب برای صفحه خود یا صفحات دیگران درآمد کسب کنند. هدف از تولید محتوا افزایش مخاطبان پیج کسب و کار شما است. بنابراین بهتر است محتوایی ایجاد کنید که برای کاربران جذاب باشد تا آن‌ها را به سمت محصول یا خدمات خود جذب کنید. در این مقاله با نحوه کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام آشنا می‌شویم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کسب درآمد مستقیم از اینستاگرام فعال شد

امروزه اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین پلتفرم‌های اجتماعی، موقعیت‌های بی‌پایانی را برای مشاغل و اشخاص فراهم کرده است. یکی از برتری‌های این شبکه اجتماعی امکان کسب درآمد به شکل مستقیم است که با به کارگیری استراتژی‌ها و ابزارهای خاص می‌تواند باعث موفقیت و ترقی بیشتر شود.

فعالیت برای کسب درآمد مستقیم از اینستاگرام به مهارت استفاده از ابزارها و امکانات ویژه این برنامه بستگی دارد. از ایجاد یک حساب تجاری و پیوستن به یک صفحه فیس بوک گرفته تا راه اندازی فروشگاه اینستاگرام و همکاری با برندها، هر مرحله از فرآیند می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای مشاغل ایجاد کند.

کسب درآمد مستقیم از اینستاگرام فعال شد

معرفی 5 راه کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام

5 راه کسب درآمد از اینستاگرام عبارتند از:

  • ایجاد یک فروشگاه اینستاگرامی

اولین راه برای کسب درآمد از طریق تولید محتوا در اینستاگرام که ممکن است به ذهن هر کسی برسد، ایجاد فروشگاه در اینستاگرام است. فروش محصولات یا خدمات، چه به صورت حضوری و چه به شکل مجازی، یک راه اثبات شده برای کسب درآمد با اینستاگرام است.

البته اگر قصد فروش محصولی را دارید به سرمایه اولیه نیاز است. مگر اینکه بخواهید از بازاریابی وابسته یا پورسانتی استفاده کنید. اینستاگرام با ارائه امکانات و قابلیت‌ها از فروشگاه‌ها پشتیبانی می‌کند. متأسفانه خیلی از این امکانات برای کاربران ایرانی در دسترس نیست! با این حال، می‌توانید با یک بیو عالی، محتوای منحصربه ‌فرد و ممتاز و با یک تقویم محتوای منظم، درآمد خوبی از اینستاگرام داشته باشید.

  • همکاری با برندها

این روش کسب درآمد بیشتر در بین اینفلوئنسرها و بلاگرها رایج است. برای کسب درآمد از این راه، باید به تعداد زیادی فالوور دسترسی داشته باشید و بتوانید بر آن‌ها تأثیر خوبی بگذارید. بنابراین برای کسب درآمد تولید محتوا در اینستاگرام از این طریق، باید وقت بیشتری نسبت به روش اول بگذارید.

  • افیلیت مارکتینگ

بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام بدون داشتن سرمایه است. در این روش هر فرد لینک یا کد تخفیف مختص به خود را دارد و فالوورهای خود را تشویق می‌کند تا با استفاده از لینک یا کد تخفیف خرید داشته باشند. درصدی از سود حاصل از خریدهای انجام شده را با لینک یا کد تخفیف ویژه خود دریافت خواهید کرد.

  • تولید محتوا در اینستاگرام

بسیاری از شرکت‌ها و افرادی که برای خود صفحاتی ایجاد کرده‌اند، زمان یا دانش کافی برای ایجاد محتوای مناسب ندارند. اگر یاد بگیرید که چگونه محتوا بسازید و با چند نرم افزار ساده کار کنید، به راحتی می‌توانید با گرفتن پروژه تولید محتوا، این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین عامل برای بازاریابی بخش تولید محتوای شرکت‌ها، زمان، کیفیت و دانش است. تولید محتوای با کیفیت و به روز می‌تواند شغل شما را توسعه دهد.

  • تبلیغات IGTV

این ویژگی که در اوایل سال (1400) توسط اینستاگرام معرفی شد، به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا از طریق تبلیغات در IGTV درآمد کسب کنند. برای استفاده از روش کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه‌گذاری لازم است ویدیوهای IGTV را در صفحه شخصی خود انتشار دهید.

اینستاگرام در وسط این ویدیو به مدت 15 ثانیه تبلیغی را اجرا می‌کند و پس از اینکه ویدیوی شما به تعداد بازدید معینی رسید به شما درآمدی پرداخت می‌کند. متأسفانه این قابلیت برای کاربران ایرانی فعال نیست، اما امیدواریم روزی ما نیز بتوانیم از این طریق در اینستاگرام درآمدزایی کنیم.

معرفی 5 راه کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام

مزایای فعالسازی کسب درآمد مستقیم از اینستاگرام

  • اینستاگرام با قابلیت اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها، فرصتی عالی برای ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان و ایجاد محتوای جذاب مهیا می‌کند که این امر در جذب مشتریان جدید موثر است. همچنین ایجاد درآمد مستقیم از اینستاگرام فرصتی جذاب و موثر برای رشد و توسعه کسب و کارها است.
  • امکان راه‌اندازی فروشگاه (اینستاگرام شاپ) به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که محصولات و خدمات خود را مستقیماً در اینستاگرام عرضه کنند و روند خرید را برای بینندگان آسان کنند.
  • اینستاگرام ابزارهای تبلیغاتی پیشرفته‌ای دارد که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تبلیغات خود را به گروه‌های هدف خاص و بازارهای مشخص بکشانند.
  • ارتباط مستقیم با فالوورها از طریق IGTV و Instagram Live به مشاغل این امکان را می‌دهد که بیشتر با مخاطبان خود در ارتباط باشند و در مورد نیازها و ترجیحات آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنند.
  • استفاده از تبلیغات پولی در اینستاگرام برای کسب و کارها این شرایط را فراهم می‌کند تا تبلیغات خود را با هزینه‌های قابل کنترل و با توجه به بودجه خود مدیریت کنند.
  • کاربران مشهور و تأثیرگذار به کمک اینستاگرام می‌توانند با برندها و تبلیغ کنندگان تعامل داشته باشند و از حمایت مالی به عنوان یک منبع درآمد برخوردار شوند.
  • ابزارهای اندازه‌گیری مانند Instagram Insights به مشاغل اجازه می‌دهد تا عملکرد تبلیغاتی خود را ارزیابی کرده و استراتژی‌های بهبود را بشناسند.

مزایای فعالسازی کسب درآمد مستقیم از اینستاگرام

چند نکته تولید محتوا طبق الگوریتم اینستاگرام

برای کسب درآمد از تولید محتوای اینستاگرام، بهتر است هنگام انتشار محتوا از هشتگ و کپشن استفاده کرد. حداکثر تعداد کاراکترهایی که می‌توانید در یک پست اینستاگرام استفاده کنید باید 2200 کاراکتر باشد و تعداد هشتگ‌ها بسته به اینکه در انتهای پست یا در استوری قرار دارند باید 30 تا 10 کاراکتر باشد.

اینستاگرام در سطح جهانی به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب شناخته شده است که برای کسب و کارها این فرصت را فراهم می‌کند تا به مشتریان جدید در سطح جهانی دسترسی پیدا کنند.

 

نوشتن دیدگاه